
Whistleblower – er din ordning klar?
Inden den 17. december 2023 skal alle private SMV-virksomheder med mere end 50 ansatte have en whistleblowerordning. Har jeres virksomhed fået etableret en?
Mange virksomheder har allerede etableret ordningen som led i en strategi om god governance og ansvarlighed. Det er sket på baggrund af lovkrav, der blev vedtaget tilbage i 2021 for virksomheder med flere end 250 ansatte samt i offentlige virksomheder over 50 ansatte. Nu skal private virksomheder med 50 – 249 ansatte inden den 17. december i år have etableret samme ordning.
Mangler du viden eller overblik over, hvordan din virksomhed får etableret en whistleblowerordning, herunder valg af løsning og indførsel af processer, så kom med til dette Klogere til kaffen-arrangement, hvor den lokale rådgiver Cpoint giver inspiration til at komme i gang. Her får du bl.a. viden om:
- Hvad er en whistleblowerordning?
- Krav og forpligtigelser
- Etablering af ordningen
- Beskyttelse af whistlebloweren
- Processer og frister
- Fra viden og til kompetencer for medarbejdere og ledelse
Alle er velkomne, det er gratis at deltage. Husk tilmelding!
