Virksomheders tilfredshed med vores erhvervsservice er rekordhøj

Mette N.Slagelse Erhvervscenter

Kan vi gøre en forskel for erhvervslivet i Slagelse Kommune? Ja, i høj grad, viser dugfrisk evaluering. Blandt 170 adspurgte virksomheder, vi har været i kontakt med i første halvår af 2022, opnår vi et resultat på 4,53 ud af 5, når det handler om, hvor tilfredse virksomhederne har været med den vejledning og sparring de har modtaget fra teamet her i Slagelse Erhvervscenter. Vi takker for tilliden og fortsætter arbejdet med at hjælpe vores lokale erhvervsliv godt på vej mod vækst og udvikling.

Indrømmet. Det her er en omgang ananas i egen juice. Men vi vil så gerne fortælle alle i Slagelse Kommune, og også meget gerne længere ud, at her i Slagelse Erhvervscenter arbejder vi hver dag på at skabe muligheder og gode vilkår for både iværksættere, mindre og mellemstore virksomheder, så de kan vokse og udvikle sig.

Den nye måling foretaget af AM Research viser, at der generelt er stor tilfredshed med den vejledning og sparring man får, når man som virksomheder er i dialog med vores erhvervskonsulenter. Helt præcist er 93% af de adspurgte tilfredse eller meget tilfredse og det tal har aldrig været højere. Blandt udsagnene i undersøgelsen er:

”De ideer og bolde jeg kastede op til mig selv, og som jeg har svært ved at gribe for at starte selvstændig virksomhed, blev rullet ud på en bane og det gav mening, således jeg kan begynde at gribe de rigtige bolde”.

”Jeg har fået rigtig god og målrettet hjælp fra erhvervscentret. Og jeg har deltaget i flere workshops de har lavet. Jeg har fået flere gode kontakter gennem erhvervscentret”.

”(…) vi kan kun rose Slagelse Erhvervscenter, som på alle parametre leverede en super service. Vedr. ansatte er vi pt. 6, men håber dialogen med erhvervscentret giver den fornødne kontakt til politisk niveau, så vi sidst på året kan ansætte yderligere 12 medarbejdere”.  

Vi opsøger og deler viden

Med sådan en virksomhedsevaluering følger naturligvis også konstruktiv kritik, som vi tager til efterretning og arbejder videre med. Vi skal være endnu mere synlige omkring, hvilke services samt arrangementer vi tilbyder, og arbejde på at styrke og henvise til nyttige netværk, der er af høj prioritet for vores lokale iværksættere og øvrige erhvervsdrivende.

– Virksomhedsevalueringen giver os et klart billede af, at den indsats teamet her i erhvervscentret yder, er god og til gavn for vores erhvervsliv. Vi deler viden, hjælper med at skabe overblik og peger på muligheder fremadrettet. Det bliver vi ved med og søger hele tiden selv at opnå mere viden og tilbyde relevante arrangementer, siger erhvervschef Per B. Madsen og fortsætter:

– Vi arbejder aktivt på at nå ud til endnu flere, da vi gerne vil hjælpe så mange som muligt, uanset hvilken branche det drejer sig om eller hvor stor eller lille virksomheden er – vi hjælper alle og vores hjælp er gratis. Så det er bare om at tage fat i os, vi er til for det samme.

Om evalueringen

Undersøgelsen af tilfredsheden med Slagelse Erhvervscenter er sendt ud til 170 virksomheder, der har været i kontakt med os i første halvår af 2022. 88 har svaret, heraf er 34 iværksættere og 54 etablerede virksomheder (mere end 4 år). Sidste år opnåede Slagelse Erhvervscenter en tilfredshed på 4,33 ud af 5 vurderet på et helt år.

(Kilde: Slagelse Erhvervscenter A/S Virksomhedsevaluering 1. halvår 2022, AM Research):

Rapport-Virksomhedsevaluering-1.H-2022-Slagelse-Erhvervscenter-offentlig-1

Om skribenten

Mette N.

Del dette indlæg